Vanliga frågor och svar
Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar det du söker är du välkommen att kontakta oss under Kontakt.
Mitt gåvokort från YourGifts
- Hur länge gäller mitt gåvokort från YourGifts?
- Giltighetstiden hittar du på ditt gåvokort från YourGifts.
- Vad gör jag om mitt gåvokort från YourGifts har slutat gälla?
- Gåvokortet kan inte lösas in när giltighetstiden har gått ut. Var därför mycket uppmärksam på detta datum. Därefter kan det inte förnyas.
- Kan mitt gåvokort från YourGifts lösas in mot kontanter?
- Det går tyvärr inte att byta gåvan mot kontanter.
- Kan man köpa till extra produkter/gåvor?
- Det går tyvärr inte att köpa till extra gåvor.
Beställning
- Hur löser jag in mitt gåvokort från YourGifts?
- Gå till www.yourgifts.se, skriv in din kod och välj en gåva.
- Gåvokortet kan endast lösas in online, inte via telefon.
- Min kod fungerar inte?
- Kontrollera att du har skrivit in rätt kod.
- Om koden fortfarande inte fungerar kan du kontakta vår kundtjänst på telefon +46 8 446 33 44 eller via e-post till kundcenter@yourgifts.se, så kan de hjälpa dig. De har öppet måndag–torsdag 8–16 och fredag 8–15.30.
- Jag har gjort en beställning, men har ångra mitt val. Kan jag ändra det?
- Det går tyvärr inte att ångra sitt val av gåva när beställningen är gjord.
Sortiment
- Jag vill gärna ha fler gåvor att välja mellan, kan jag få det?
- Vårt sortiment är mycket brett och vi försöker hela tiden att ha ett mycket varierat sortiment. Sortimentet kan ändra sig under gåvokortets giltighetstid, så om du inte hittar något som du gillar kan du löpande kolla sidan under giltighetstiden.
Leverans
- När kommer min gåva?
- Gåvan skickas inom 5 arbetsdagar efter beställning.
- Var levereras min gåva?
- Gåvan levereras till det utlämningsställe som du har valt/väljer på www.yourgifts.se i beställningsformuläret.
- Kan jag få min gåva levererad utanför Sverige?
- Det går tyvärr inte att få leverans utanför Sverige.
- Kan jag bestämma när min gåva ska levereras?
- Nej, tyvärr. Gåvan skickas inom 5 arbetsdagar från beställningsdatum.
- Min gåva har inte kommit än.
- Använd spårningsnumret som du fick via e-post efter din beställning.
- Jag hann inte hämta ut min gåva från utlämningsstället och den har nu skickats tillbaka till avsändaren. Hur går jag tillväga?
- Vi beklagar det och hjälper dig gärna. Om du betalar fraktkostnaderna skickar vi gärna din gåva igen. Kontakta vår kundtjänst på telefon +46 8 446 33 44 eller via e-post till kundcenter@yourgifts.se, så kan de hjälpa dig. De har öppet måndag–torsdag 8–16 och fredag 8–15.30
Retur/reklamation
- Kan jag byta min gåva?
- Det går tyvärr inte att byta gåvan när beställningen är gjord.
- Kan jag ångra mitt val?
- Det går tyvärr inte att ångra sitt val av gåva när beställningen är gjord.
- Min gåva var skadad vid leverans, defekt eller inte alls det jag valt, vad gör jag?
- Kontakta vår kundtjänst på telefon +46 8 446 33 44 eller via e-post till kundcenter@yourgifts.se, så kan de hjälpa dig. De har öppet måndag–torsdag 8–16 och fredag 8–15.30.
- KOM IHÅG att alltid kontakta vår kundtjänst före en eventuell retur och avvakta detaljerade anvisningar.